Quick update - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van José Smith - WaarBenJij.nu Quick update - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van José Smith - WaarBenJij.nu

Quick update

Blijf op de hoogte en volg José

11 December 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Heehoii!

Weer een maandje verder betekent weer een nieuwe update. Om eerlijk te zijn heb ik even niet heel veel zin om een heel verhaal te schrijven dus ik zal alles even kort samenvatten.

In het weekend van 17, 18 en 19 november zijn Arantxa en Lobke een weekendje op bezoek geweest vanuit Cardiff. Vrijdag hadden ze zelf al een aantal dingen gezien, dus zaterdag heb ik ze de overige dingen laten zien. Ook ben ik die dag met ze naar Winter Wonderland in Hyde Park geweest. Winter Wonder was de avond er voor open gegaan en het is denk ik het best te omschrijven als een kruising tussen een pretpark/kermis en een kerstmarkt.

In de week van 27 november tot en met 3 december was het een en al drukte..
Er waren een aantal mensen vanuit Nederland over om te kijken wat alle studenten hier nou eigenlijk aan het doen zijn. En met een aantal mensen bedoel ik 2 docenten van de Hanze en een groep van een stuk of 8 mensen uit verschillende hoeken van het werkveld.
Het was de bedoeling dat een deel van deze groep maandag bij mij op bezoek zou komen in het hostel.. Zoals je al kan opmaken uit de woorden 'het was de bedoeling' is daar iets mis gegaan.. Toen we maandagochtend om half 10 de deur van het kantoor openden wachtte er achter die deur een overstroming op ons. En als je iets doet moet je het gelijk goed doen, dus we hadden last van lekkage die vanaf de 3e verdieping door het hele hostel(2 andere verdiepingen en ons kantoor) tot in de kelder heeft gelekt. En aangezien het ging om een lekkende radiator hadden we ook nog eens te maken met vies, bruin, stinkend water. De meest opvallende dingen: er stond een laagje water in een deel van kantoor, het water zat in 1 van de toetsenborden, het plafond in de kelder stond bol van het water en het lekte door de lampen heen. En nu mag je je even inbeelden dat je daar om half 10 's ochtends staat met maar 1 collega en dat je weet dat je rond kwart voor 10 weg moet om mensen op te halen die graag willen zien waar je werkt en wat je doet.
Gelukkig waren het allemaal mensen die begrepen dat dit een kleine crisis was en ze pasten zich makkelijk aan.

Dinsdag was rustiger. Het was namelijk een trainingsdag voor mij. Inmiddels weet ik dus een aantal dingen over opiates.

Woensdag heb ik weer een aantal van de mensen uit Nederland getroffen om wat dingetjes te bespreken.

Donderdagavond moest ik een tas inpakken, want de volgende dag ging ik een weekendje weg!
Vrijdagochtend om 20 over 5 ging mijn wekker, zodat ik om 8 uur in de bus kon zitten naar Cardiff! Natuurlijk kwamen we in de file terecht, maar erg was het niet want op die manier kon ik nog lekker even verder slapen. Eenmaal aangekomen in Cardiff heb ik een tijdje lekker door het centrum gelopen, om vervolgens te besluiten een ''op on hop off tour te doen'. Hartstikke leuk allemaal, maar m'n kont was na een uur zo ongeveer bevroren. In de avond hebben we nog drankjes gedaan met Petrick, Anneke en Rudy(een paar van de mensen die ik eerder die week ook al had gezien) wat ontzettend leuk was. Dit zijn mensen die onze voorbeelden moeten zijn.. Als je me in jaar 1 van de Hanze had verteld dat ik zo'n avond zou hebben, had ik je compleet uitgelachen. Nadat we afscheid hadden genomen zijn Arantxa, Lobke en ik nog lekker even wezen dansen bij een andere tent.
Zaterdag hebben hebben we eerst uitgeslapen. Die middag zijn we naar Barry Island gegaan.. Wat een ontzettend mooie plek is dat zeg! Ik wou dat ik zo iets hier in de buurt had. Barry Island is aan het water('Nee, echt joh? Meen je dat nou?') en het is een plek waar je uren kan zitten en compleet tot rust kan komen. 's Avonds zijn we uit eten geweest, hebben we even bij Cardiff's schattige kopie van Winter Wonderland gekeken, hebben we de halve avond bij de ijsbaan naar alle stumperende mensen staan kijken en hebben we vervolgens thuis op de bank nog even een filmpje gekeken.
Zondag ben ik zelf op avontuur uit gegaan. In andere woorden ik heb bijna de hele middag bij Cardiff Castle rondgedwaald. Cardiff Castle is midden in de stad en het is ongelooflijk hoe rustig het daar is. Ik ga er niet veel over vertellen, omdat ik niet weet hoe ik het moet vertellen. Ik zal later foto's toevoegen en dan begrijpen jullie misschien hoe ik me daar voelde. Uiteindelijk ben ik veel te lang bij Cardiff Castle blijven hangen, dus kon ik niet echt meer iets anders zien.
Achteraf had ik nog zo veel meer willen zien, wat een beetje jammer is. Aan de andere kant betekent het dat ik zeker nog een keer terug kan en wil komen in het ontzettend leuke en mooie Cardiff!

Dat waren de hoogtepunten wel. Verder is er niet zo veel interessants. Zoals gezegd volgen de foto's later.

Over een maandje horen jullie wel weer wat van me!

Liefs vanuit Londen

  • 12 December 2017 - 11:11

    Meindert:

    Wat weer een belevenissen!
    Leuk te lezen!!

    Liefs Meindert

  • 14 December 2017 - 08:05

    Jacqueline:

    Hi José!
    Ik zie dat je een mooie tijd beleefd daar!
    Veel plezier nog, en tot de volgende update!
    Groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 14 Aug. 2017
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 6756

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2017 - 11 Februari 2018

Op avontuur in Londen

Landen bezocht: